باربدنامه (پژوهش و یادداشت)

باربدنامه (پژوهش و یادداشت)

پژوهش‌ها و یادداشت‌های من در زمینه‌های فرهنگ (هنر و ادبیات)، هنر و ادبیاتِ دراماتیک، انسان‌شناسی و اسطوره...
باربدنامه (پژوهش و یادداشت)

باربدنامه (پژوهش و یادداشت)

پژوهش‌ها و یادداشت‌های من در زمینه‌های فرهنگ (هنر و ادبیات)، هنر و ادبیاتِ دراماتیک، انسان‌شناسی و اسطوره...

استودیو جیبلی بدون تریلر و تبلیغات آخرین فیلم هایائو میازاکی را اکران می‌کند

استودیو جیبلی بدون تریلر و تبلیغات آخرین فیلم هایائو میازاکی را اکران می‌کند

 

استودیو جیبلی، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین استودیوهای ساخت انیمه در ژاپن، اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد آخرین فیلم هایائو میازاکی، انیماتور بزرگ و بنیان‌گذار این استودیو، را بدون هیچ‌گونه تریلر و مواد تبلیغاتی در سینماهای ژاپن اکران کند. این فیلم با عنوان «چگونه زندگی می‌کنید[a1] ؟» در ۱۴ ژوئن سال جاری به نمایش درخواهد آمد و هنوز تاریخ اکران آن در دیگر کشورها مشخص‌ نشده است.

«چگونه زندگی می‌کنید؟»  الهام گرفته از رمان ژاپنی به همین نام نوشته جنزابورو یوشینو در سال ۱۹۳۷ است و داستان پسر جوانی را روایت می‌کند که پس از مرگ پدرش، با عمو خود زندگی می‌کند و در حال رشد عاطفی و فلسفی است. این فیلم توسط استودیو جیبلی به‌عنوان «فانتزی بزرگ» تعریف‌شده است و شایعات زیادی درباره داستان، شخصیت‌ها و صداپیشگان آن وجود دارد. تنها تصویر منتشرشده از این فیلم، پوستر مبهم و رنگ‌آمیز آن است که در دسامبر سال گذشته منتشر شد.


«هایائو میازاکی»، کارگردان و نقاش ۸۰ ساله، چندین بار در طول دوران فعالیت خود   اعلام بازنشستگی کرده است، اما همچنان به ساخت فیلم‌های خلاقانه و جذاب خود ادامه داده است. وی به‌عنوان  «اسطوره زنده» و «دست‌خط بزرگ» شناخته می‌شود و بسیاری از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین فیلم‌های انیمه را ساخته است. برخی از آثار معروف وی عبارت‌اند از: «شهر اشباح»، «پسرک و هیولا»، «پرواز در شب»، «شاهزاده مونونوکه»، «باد می‌وزد» و «ماجرای پونیو». وی همچنین برنده جوایز معتبری چون اسکار، خرس طلایی برلین، گلدن گلوب و جایزه آکادمی ژاپن شده است.

استودیو جیبلی، که در سال ۱۹۸۵ تأسیس شد، به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت انیمه در ژاپن شهرت دارد و بسیاری از فیلم‌های آن در سطح جهانی موردتقدیر و تحسین قرارگرفته‌اند. این استودیو به‌خصوص برای جلوه‌های بصری، شخصیت‌های قدرتمند و داستان‌گویی خلاقانه همواره مورد تحسین منتقدان قرارگرفته‌اند؛ حتی برخی این شرکت را «دیزنی ژاپنی» توصیف می‌کنند. استودیو جیبلی در سال ۲۰۲۱، پارک موضوعی خود را در مرکز ژاپن افتتاح کرد که به آثار «میازاکی» و دیگر کارگردانان این استودیو اختصاص‌یافته است.

«چگونه زندگی می‌کنید؟» نام فیلم جدید و آخرین آثار «میازاکی» است که بعد از هفت سال سکوت به سینما بازمی‌گردد. این فیلم که بدون تبلیغات و تریلر منتشر خواهد شد، مورد انتظار بسیاری از منتقدان و علاقه‌مندان به سبک فیلم‌های انیمه است. این انیمه را نباید از دست داد.

 


 [a1]How Do You Live

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد